تخصصی ترین مرجع مانومتر

ساخت وبلاگ

مورد ها ذیل کاربرد اساسی مانومتر می باشد:

در تعمیر و محافظت سیستم های گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) و سیستم های گاز استعمال میشود.
از آن برای ساخت پل ، استخر و سایر اهداف مهندسی استفاده میگردد.
در پیش گویی آب و هوا به کارگیری می گردد.
در کاربردهای بالینی مانند اندازه گیری فشار خون و فیزیوتراپی
برخی دیگر از کاربردهای کلیدی مانومترها در تحت شرح داده شده است:

1-مانومترهای فشار گاز
مانومتر های گاز دیجیتال به وسیله مهندسان گرمایش و دیگ بخار برای اهداف مختلفی از جمله تفحص بر فشار گاز در سیستم های لوله کشی استفاده میشود. اعتقاد و باور از اندازه گیری فشارسنج آیتم به کارگیری برای فشار گاز توسط ATEX بسیار اساسی هست زیرا این گواهی اعتقاد و باور می‌دهد که دستگاه برای استعمال در محیط های بالقوه خطرناک مناسب است.

2-مانومترهای فشار آب
هنگام استفاده از مانومتر برای اندازه گیری فشار آب ، مدل مورد استعمال می بایست برای مایعات مناسب باشد تا از زخم احتمالی به دستگاه هجران گردد. به طور مشابه ، درصورتی که مایع حاوی مواد شیمیایی یا سایر مواد بالقوه خطرناک باشد ، می بایست از جراحت هایی که در صورت استفاده از مانومتر نامناسب ایجاد کرد می شود آگاه باشید. علاوه بر این ، فشار بیش تر از حد مانومتر ممکن است تلاوت های بعدی را به دلیل خم شدن یا پاره‌گی دیافراگم داخلی غلط کند ، براین اساس استفاده از ابزار صحیح با احتیاط ضروری می باشد.

3-مانومترهای فشار هوا
مانومترهای فشار هوا دیجیتال در بسیاری از صنایع فرآیندی استفاده می شود. آنها همچنین میتوانند با لوله های پیتوت یا ونتوری برای گزینش سرعت جریان هوا در یک لوله به کارگیری شوند. قبل از استعمال ، اساسی می‌باشد که دمای هوا را بررسی کرده و حداکثر دمای معدل را در دفترچه راهنمای همت مدل اختصاصی مانومتر ذکر نمائید.

4-نحوه گزینش مانومتر مناسب
با وجود اشکال مختلف مانومتر در دسترس ، مهم است که ابزار مناسب را برای نیازهای خود تعیین نمائید. هنگام انتخاب مانومتر یک‌سری فاکتور اصلی را بایستی در نظر داشته باشید زیرا پاسخ به سوالات تحت به شما امداد می کند گزینش نمائید که چه نوع مانومتری را باید خریداری کنید.

ملاحظات کلیدی عبارتند از:
حداکثر فشار مورد نیاز
وضوح
دیفرانسیل ، سنج یا مطلق
نام تجاری

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 15:15

سنسور پیزومقاومتی
ترانسدوسرهای بر مبنا‌ی پیزومقاومتی، بر طبق اثر پیزومقاومتی فعالیت می‌کنند که وقتی صورت می دهد که مقاومت الکتریکی یک متریال، در واکنش به تنش مکانیکی جاری ساختن شده، تغییر می‌کند.

سنسورهای پیزومقاومتی اکثر زمان ها از اجزای سیلیکونی MEMS (سامانه‌های میکرو الکترومکانیکی) ساخته می شوند.

ادله مهم این مساله این هست که در سیلیکون، اثر پیزومقاومتی دو برابر بزرگ‌تر از فلزات است که این مساله به خروجی اندازه‌گیری فشار با دقت و رزولوشن بالاتر سبب میشود.

برخلاف استرین مانومتر‌ها و سنسورهای پیزوالکتریکی، سنسورهای پیزومقاومتی از یک متریال منفرد (سیلیکون) به کار گیری می‌کنند که به خصیصه‌های حرارتی یک دست و تلاش دمایی قابل پیش‌بینی و قابل اعتقاد، باعث می‌شود.

سنسورهای پیزومقاومتی، از رایج‌ترین سنسورهای استفاده شده در اندازه‌گیری‌های دقیق فشار در کاربردهایی هستند که نیازمند جبران دمایی بزرگ و قابل اعتقاد و باور می باشند.

به گویش بی آلایش، یک مانومتر فشار دیجیتال، دستگاهی است که خروجی فشار را به طور دیجیتال از طریق صفحه‌ی نمایش نصب شده روی بدنه خود نشانه میدهد.

معمولا، مانومتر فشار دیجیتال از یک فُرمی از اندازه‌گیری فشار الکترو-مکانیکی داخل پوشش خود یار با مداری برای ترجمه این مقدار به خوانش نمایش داده به کار گیری می‌کنند.

یک خروجی دیجیتال عموما به اپراتور این قابلیت را می‌دهد تا به سادگی خوانش فشار را با رزولوشن بسیار بالاتری از نسخه آنالوگ، ضبط کند.

مانومتر‌های دیجیتال نیازمند یک منبع تغذیه (برق) میباشند، که معمولا این منبع، یک باتری می‌باشد که برق سنسور داخل آن و همچنین نمایشگر را دفاع می‌کند و برای کار کردن مانومتر، لازم هست.

معمولا، گیج‌های فشار دیجیتال از یکی از این تکنولوژی‌ها بهره می‌برند:
سنسور استرین گیج
یک سنسور استرین گیج (strain gauge) با تبدیل یک فشار ایفا‌شده به یک سیگنال الکتریکی، از طریق دفرمه شدن الاستیکی استرین مانومتر، فعالیت می‌کند.

این استرین گیج‌ها به بدنه‌ی دستگاه اندازه‌گیری وصل می شود و چیدمان آنها به طور یک مدار پل ویتستون است. با اعمال شدن فشار، استرین گیج دفرمه شدن الاستیکی را تجربه می‌کند،

که بزرگی مقاومت الکتریکی مانومتر و مدار پل را تغییر‌و تحول می دهد. این تغییر در مقاومت، یک سیگنال خروجی الکتریکی ساخت و ساز می‌کند که متناسب با مقدار فشار اجرا شده به مانومتر می باشد.

سنسور پیزوالکتریکی
کلمه و واژه‌ی «پیزو» از ریشه‌ی «پیزین» گرفته شده که واژه و کلمه‌ای یونانی می‌باشد و معنای آن نوعی فشار فیزیکی هست. یک سنسور پیزوالکتریکی از یک متریال پیزوالکتریکی مثل سرامیک یا کریستال‌های کوارتز فایده می گیرد.

یک فشار داینامیک اثرگذار بر کریستال، یک تغییری را ساخت‌و‌ساز می‌کند که تقویت شده و به یک سیگنال ولتاژ یا فراکانس تبدیل میشود. برخلاف سنسورهای استرین مانومتر، سنسورهای پیزوالکتریکی نیازمند برانگیختگی خارجی نیستند.

  گیج فشار بی سیم روزمونت با مانیتورینگ بهتر و ایمنی بالا
از طرفی، گرانقدر‌ترین مساله در ارتباط سنسورهای پیزوالکتریکی این می باشد که کریستال فقط وقتی یک بار الکتریکی ایجاد کرد می‌کند که فشار داینامیک به آن جاری ساختن شود و در حالت ایستا، ساکت و غیرفعال باقی می‌ماند.

روش‌هایی وجود داراست که به کمک آنان می‌توان با یک سنسور پیزوالکتریکی به طور قابل یقین، فشارهای استاتیک را خواند اما این شیوه‌ها ممکن می‌باشد مشمول دیافراگم‌های بیشتر خواهد شد یا نیازمند فشرده‌سازی (کمپرس) کریستال‌ها با به کارگیری از پیچ‌های preload باشد که نتیجه آن گیجی لاکچری و حساس خواهد بود.

 

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 19:13


I. توضیح استعمال از سرگردان فشار ظریف:
سرگردان‌های فشار ظریف، عموما برای کالیبره کردن سرگردان‌های فشار صنعتی رایج به کار گیری می شوند و همینطور می توانند فشار سیالات غیرخورنده، غیربلورین و غیرانجمادی را روی مس، آلیاژهای مس، ساختارهای آلیاژی و دیگر متریال‌ها در محل مراحل، با تمرکز بالا اندازه‌گیری اعمال دهند.

این ابزار مجهز به یک حلقه آینه (نوع A و نوع B) تحت خط مقیاس میباشد و مجهز به یک دستگاه تهیه و تنظیم صفر (نوع B) میباشد، که سبب می شود که خوانش آن در طی به کار گیری بدیهی‌خیس و ظریف‌خیس خواهد شد.

اصل ساختاری:
این تجهیز مشمول یک سیستم اندازه‌گیری فشار، یک سازوکار مخابره، یک دستگاه نشانگر و یک پوشش (shell) میباشد.

المان الاستیک اندازه‌گیری فشار با فرآیندی ویژه یار میباشد که سعی آن را پایدارتر و قابل اعتقاد و باور‌خیس می‌سازد. بعداز سازگار کردن و عیب‌یابی با یک مکانسیم مخابره‌ی به شدت ظریف، اعتنا نشانگری ظریف آن ضمانت می‌گردد.

اصل کاری تجهیز عبارت میباشد از:
هنگامی که فشار سیالات اندازه‌گیری گردیده روی المان الاستیکی اثر میگذارد، سبب ساز تغییرمکان-دفرمه شدن المان الاستیکی میشود و مکانسیم مخابره به وسیله میله سیمکش (pull rod) تقویت می شود و فشار اندازه‌گیری گردیده بوسیله دستگاه نشانگر، آرم داده میگردد.

II. نصب و به کارگیری از مانومتر فشار ظریف
در طی حاضر، مانومتر فشار ظریف، تحت عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری فشار، معمولا دربرگیرنده ۰٫۴ و ۰٫۲۵ و ۰٫۱۶ و … می گردند. از طرفی، به جهت پیاده سازی خویشِ حیران فشار ظریف، این احتمال وجود داراست که در گیر عدم برگشت به صفر خواهد شد یا این که در محل، آزمایش و تست نادقیق جاری ساختن دهد، براین اساس برای نماد دادن فشار ظریف در محل نصب میگردد.

  چطور مانومتر فشار خلاء را بخوانیم؟
زمانی که از این وسیله اندازه گیری استعمال میشود، می بایست به شکلی سختگیرانه همسو با نیازمندی‌های ما یحتاج برای دوری از عملیات نامناسب به فعالیت گرفته خواهد شد تا از انحرافات در آزمایش حیران فشار ظریف پرهیز خواهد شد.

۱٫ آغاز، سرگردان فشار ظریف می بایست عمودی نصب خواهد شد و کوشش خواهد شد که وضعیت افقی یکسان با نقطه اندازه‌گیری نگهداری گردد، در غیر اینصورت می بایست خطاهای اضافه ساخت گردیده به جهت تفاوت سطح مایع در لحاظ گرفته گردد.

مانومتر فشار ظریف معمولا روی کالیبراتور فشار نصب میشود، بدین ترتیب بایستی از تاثیر لرزش در حوالی کالیبراتور فشار پرهیز گردد (اصلِ برداشتن مقدار نشانه‌داده گردیده فارغ از اثر گذاشتن روی خوانش ظریف)؛

۳٫ فشاری که معمولا بوسیله حیران‌های فشار ظریف به کارگیری می‌گردد، بایستی دو-سوم از محدوده‌ی بالایی مقیاس باشد؛ هنگامی که تحت عنوان یک تجهیز استاندارد برای ابزار کالیبراسیون به کار گیری می شود، فشارِ سرگردان فشار ظریف مجاز میباشد که تا بالای محدوده‌ی مقیاس مصرف شود.

۴٫ در روند استعمال از سرگردان فشار ظریف: در شرایطی‌که متوجه شدید که اعتنا کاهش یافته میباشد، مقدار آرم داده گردیده ناپایدار میباشد یا این که عقربه (پوینتر) پریدن دارااست، می بایست برهان آن را پیدا نمایید و به صورت مطلوب، آن را مجدد کالیبره فرمایید و صرفا بعداز آیتم پذیرش قرار به دست آوردن، از آن به کارگیری فرمائید.

پس از آنکه از سرگردان فشار ظریف استعمال شد، بایستی به صورت مطلوب از آن حفظ گردد و از عکس العمل آن با دیگر اجسام دوری خواهد شد تا روی توجه سرگردان تاثیرگذار نباشد.

پرشین ابزار دقیق

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:40

مانومتر چیست؟ درین نوشته‌ی علمی ، ما می‌خواهیم مانومتر را که یکی‌از کهن ترین دستگاه های اندازه گیری فشار میباشد و هنوز هم به کارگیری میشود ، به شما معرفی کنیم.

مانومتر یکی‌از ظریف ترین دستگاه ها برای اندازه گیری فشار در دامنه های ذیل میباشد. از آن جا که مانومتر بسیار ظریف میباشد ، اکثر وقت ها از آن‌ها تحت عنوان استاندارد کالیبراسیون به کارگیری می‌شود.

نرم‌افزار های مانومتر بعضی از کاربردهای معمول فشار سنج صنعتی عبارتند از:
اندازه گیری جریان مایعات

تعمیر و مراقبت سیستم های تهویه مطبوع

اندازه گیری فشار شیر گاز کوره مسکونی یا این که تجاری

مبانی مانومتر
تمامی مانومترها مطابق این اصل فعالیت می نمایند که تغییرات فشار سبب بالا داخل شدن یا این که کم شدن مایع در لوله میگردد.

اشکال مختلفی از مانومترها وجود دارااست که در‌این نوشته‌علمی به اکثری از آن ها میپردازیم.

 

همان طور که پیش از اینً بیان شد ، مجموع مانومتر ها بر این شالوده فعالیت می نمایند که تغییر تحول فشار سبب بالا رفتن یا این که افتادن مایعات در یک لوله می‌گردد.

اشکال مانومتر
1) مانومتر  U صورت
بیایید یک مانومتر U صورت را تحقیق کنیم چون احتمالاً مرسوم ترین مانومتر آیتم استعمال امروز میباشد. ما درباره‌ی کیفیت به کار گیری از آن برای اندازه گیری فشار مشاجره خوا هیم کرد.

گونه های مایعات
همان گونه که تا قبل از این گفتیم ، یک مانومتر با یک مایع مالامال میگردد. مایعات مانومتر معمولاً جیوه ، آب و روغنهای مدل می باشند.

در اینجا شایان بیان میباشد که جیوه در پیشین مایع مانومتر متداول بود ، البته به جهت مخاطرات زیست محیطی و تندستی تا حد متعددی جایگزین شد‌ه‌است.

اکثر وقت ها وقت ها مایع رنگی میباشد تا به شما در شناسایی جنبش مایع یاری دهد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:40

کاربرد مانومتر
مانومتر کاربردهای فراوانی داراست که ازجمله این کاربردها می‌قدرت به مورد ها تحت اشاره کرد:

✅ اندازه‌گیری طول از سطح دریا، به‌وسیله مانومتر قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

✅ مانومتر در صنایعی مثل موشک سازی، ماهواره و کشتی که تغییر تحول فشار متناسب با طول اندازه‌گیری میگردد، کاربرد داراست.

✅ اندازه‌گیری جریان؛ شیوه عمل به‌این شکل میباشد که فی مابین دو بخش ابتدایی و انتهایی یک تیوپ، اختلاف فشار را با سنسور فشار اندازه‌گیری می‌نماید.

✅ به امداد مانومتر همینطور می‌قدرت عمق و طول مایعات را با امداد سنسورهای فشارسنج اندازه گرفت. این طرز معمولاً زمانی استعمال می گردد که اجسام به وضعیت آویزان در مایعات وجود دارا هستند و کاربرد آن در زیردریایی یا این که جهت اندازه‌گیری سطحی از مایع در داخل یک محیط باشد.

✅ مهمترین و کاربردی‌ترین وظیفه مانومتر، اندازه‌گیری فشار میباشد؛ به امداد مانومتر می‌اقتدار فشار را به‌طور ظریف به حساب آوردن نمود.

باتوجه به اینکه در بخش اعظمی از صنعت های استحضار از معیار فشار بر سیالات از مسائل بسیار اصلی به شمار می‌رود، به این خواسته به کار گیری از مانومتر در بخش اعظمی از نصیب‌های صنعت از ملزومات میباشد. در‌پی به بخشی از این مشاغل و صنعت های که استعمال از فشارسنج در آن ها رایج میباشد، اشاره گردیده‌است: پزشکی، آب و فاضلاب، توزیع گاز، ایجاد کرد‌وساز، گزینش نشتی، معدن، کارگاه صفحه، صنعت کشاورزی، حمل‌ونقل، مبدل‌های حرارتی، خوراک و آبمیوه، دارویی، صنعت های پتروشیمی و شیمیایی و…

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:39


اجزای متعدد مانومتر
هر مانومتر دارنده اجزای مختلفی می باشند که کاملا در کنار هم میتوانند کارایی قابل قبولی را ارائه دهند.
فلومتر اکسیژن: یکی مهم ترین بخش‌های هر مانومتر فلومتر اکسیژن میباشد، که مهم‌ترین وظیفه را هم در کپسول اکسیژن بر عهده داراست. در واقعیت وظیفه داراست که فرصت اکسیژن دهی و نرخ ظریف اکسیژن موردنیاز را تهیه نمائید.
استکان مرطوب کننده: در‌این استکان آب مقطر وجود داراست که بوسیله آن اکسیژن خروجی از دستگاه را مرطوب می‌نماید. در واقعیت اکسیژن جانور در دستگاه کم آب میباشد. به این ترتیب در زمانبر بازه زمانی در صورتی‌که مریض ب ااستفاده از ماسک منحصر به فرد از آن به کارگیری نماید، بسیار خطرناک خواهد بود.
فشار شکن: فشار شکن هم یک قسمت اصلی در مانومترها میباشد و همان طور که از اسم آن معین میباشد برای شکستن فشار آیتم به کارگیری قرار می گیرد. در سیستم‌های سیالی در دست گرفتن فشار مدار بسیار اساسی و دارای اهمیت میباشد و تندرست بقیه اجزاء را هم ضمانت می‌نماید.
مانومتر
: سرگردان فشار به ورقه اکران دایره‌ای که در بالای مانومتر اکسیژن وجود داراست، میگویند. این قسمت وظیفه داراست فشار باطن کپسول اکسیژن که قرار میباشد به مانومتر وارد خواهد شد را بر حسب PSI و توشه به اکران می گذارند.


گونه های مانومتر
هر مانومتری که ساخته می گردد از صورت ظاهری و خصوصیات فنی متفاوتی برخوردار‌است و با اعتنا به خصصوصیات منحصربه‌فرد به فردش در کاربردهای مختلفی به فعالیت گرفته می‌گردد. برای شناخت بیشتر با گونه های مانومترها یا این که فشار سنج‌ها با ما هم پا باشید.

مانومتر معمولی
در شرایط کلی صورت ظاهری مانومتر بی آلایش به طور یک لوله شیشه‌ای میباشد که یک رمز آن به نقطه متبوع برای اندازه گیری فشار وصل میشود و رمز دیگر آن را رو به اتمسفر گشوده خواهد بود. مانومترهای معمولی‌ای که ساخته می گردند به نوبه خویش به گونه های مختلفی تقسیم می شوند که درپی آن ها را نظارت می کنیم:

◀ پیزومتر
از این فشارسنج برای اندازه گیری فشار مایع باطن پیاله یا این که لوله استعمال می‌گردد. فشار مایع به وسیله فرمول P= ρgh با اندازه گیری طول بالا آمده در دستگاه احتساب میگردد.
◀ فشارسنج U صورت
برای اندازه گیری کردن فشار گاز و فشار خلاء از این مانومترها به کار گیری می گردد. صورت ظاهری این وسیله تماما مشابه صحبت انگلیسی U میباشد.
◀ مانومتر تک استوانه
این نوع فشارسنج در میان دو مجموعه‌بندی میکرومانومترها و مانومترهای معمولی میباشد. در ساختار این وسیله یک لوله عمودی با مخزنی ذیل فشار و مایعی که مدل میباشد و در عین حالا فشار بالایی داراست، وصل میگردد. در واقع مایعی که وزن هنگفت ‌تری دارااست به طرف ذیل فشار وارد می‌نماید. که در‌این‌حالت‌ با اندازه گیری کردن طول ساخت‌و‌ساز گردیده ترازو فشار را به حساب آوردن می‌نمایند.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:39

گیج فشار کم آب معمول ترین فشار سنجی است که در پروژه های صنعتی و تاسیساتی گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد که باطن این فشار سنج خالی بوده و عقربه نمایشگر مبادرت به اکران فشار سیال می نماید که در برندهای متفاوتی جانور است .

مانومتر فشار کم آب به انگیزه لرزش دستگاه های مکانیکی و لوله های متصل به آنها همواره در ارتعاش می باشند و این لرزش سبب ساز می‌گردد که عقربه های فشار سنج نیز به ارتعاش درآمده و نتوانند عدد ظریف فشار سیال را اکران دهند . لذا ارتعاش عقربه های فشار سنج از ایرادات گران قدر این نوع از فشارسنج ها میباشد .

دیگر ایراد مرتبط با فشارسنج های کم آب ساخت و ساز رطوبت داخل محوطه نمایشگر فشار سیال است که رطوبت تولید گردیده منجر میگردد که اعداد باطن فشار سنج چشم نشوند و اپراتور بضاعت و توان مشاهده فشار سیال را نداشته باشد .

در فصول سرد و با کم شدن دما ، رطوبت باطن فشار سنج های کم آب به یخ زدگی تبدیل میشوند که دیگر قوی به تلاوت اعداد درون فشار سنج نخواهیم بود و عملا فشار سنج دیگر هیچ عملکرد نخواهد داشت .

مزیت فشارسنج های کم آب بها زیر و صرفه اقتصادی آنها میباشد که می قدرت با پول هایی کمتر نسبت به نوع دیگر ، این فشار سنج ها را تنظیم نمود . پرشین ابزار دقیق

گیج فشار روغنی چیست ؟
فشار سنج روغنی به عبارتی فشار سنج کم آب می باش که درون محیط آن بوسیله مایعی مانند گلیسیرین و یا این که سیلیکون مالامال گردیده است و ادله این عمل را نظارت خوا هیم کرد :

مایعاتی همچون گلیسیرین و یا این که سیلیکون سبب میشود که لرزش عقربه های فشار سنج گرفته خواهد شد و فشارسنج بتواند عدد بسیار ظریف تری از فشار را در مقایسه با مثال کم آب نماد دهد چون مایع روغنی که دارنده ویسکوزیته بالایی نیز میباشد میتواند ارتعاش عقربه فشارسنج را دفع نماید .

همینطور فشارسنج روغنی قادر است اصطکاک تکان عقربه باطن محوطه را کم کند و از این رو با بالا بردن بازده و ارتفاع قدمت فشار سنج یاری شایانی به مشاجره اقتصادی خرید و بده بستان فشار سنج می نماید .
برای پیشنهاد خرید فشار سنج باید در بالا مشخص و معلوم نمایید که از کدام نوع فشار سنج را احتیاج دارید و در شکل نیاز به فشار سنج روغنی ، فروشنده مبادرت به مالامال کردن محیط فشارسنج از روغن می نماید و در این حالت ارزش بالاتری نسبت به وضعیت کم آب خواهد داشت .

برندهای فشارسنج های جان دار در پایپ محصول
پایپ فرآورده مبادرت به تنظیم فشار سنج های روغنی و کم آب در مارک های ویکا آلمان ، پکنز ترکیه ، چینی و اهل ایران می نماید که هرمورد از این برندها با اعتنا به واحد سنجش چگونگی خویش دارنده ارزش های متفاوتی میباشند که لیست ارزش آن‌ها در تارنما پایپ محصول جانور است .

اعتنا : توجه نمایید که گیج های فشار اعم از نوع فشارسنج روغنی و یا این که فشار سنج کم آب نباید در معرض شوک های فشاری و مکانیکی قرار گیرند و باید در محیطی آهسته و با دستکم لرزش و ارتعاش عمل نمایند و این عمل منجر فراتر رفتن ارتفاع قدمت و کاهش مخارج مرتبط با ردوبدل فشارسنج خواهد شد .

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:39


میکرومتر لوله عمودی را در حیث بگیرید که زیر فشار بسیار زیاد به لوله ای دربردارنده مایع مدل متصل شد‌ه‌است. فشار جانور در لوله، مایعات مدل خیس در حوضه را وادار می نماید تا مایع هنگفت خیس را به سمت ذیل فشار دهد. به جهت مساحت بیشتر حوضه ، سقوط سطح مایع هنگفت بسیار ناچیز خواهد بود. این تکان مایع هنگفت به سمت حوضه به سمت ذیل سبب به ارتقا شایان توجه مایع هنگفت در اندام راست شود. این نوع از مانومتر به دوقسمت تقسیم میگردد: فشارسنج عمودی تک ستونی و مانومتر تک ستونی شیب دار

مانومتر دیفرانسیل
دستگاه مانومتر دیفرانسیل دستگاهی میباشد که برای اندازه گیری اختلاف فشار دربین دو نقطه در یک لوله یا این که در دو لوله متعدد به کارگیری می گردد. یک مانومتر دیفرانسیل از یک لوله U تشکیل‌شده میباشد، دربردارنده یک مایع هنگفت ، با دو انتهای متصل به نقاطی که اختلاف فشار آن ها اندازه گیری میشود:

گونه های دستگاه مانومتر دیفرانسیل عبارتند از:

مانومتر دو پیزومتر: این مشمول دو پیزومتر میباشد که در دو نقطه متعدد اندازه گیری گردیده است و در آن اختلاف فشار اندازه گیری می گردد. اختلاف فشار در میان دو نقطه را می شود به آسانی با اختلاف سطح مایع میان دو لوله اندازه گیری کرد. این دارنده بعضا محدودیت ها به صورت پیزومتر میباشد.

فشار سنج دیفرانسیل لوله U: دستگاهی میباشد که برای اندازه گیری اختلاف فشار فی مابین دو نقطه در یک لوله یا این که در میان دو لوله متعدد استعمال می‌گردد. این مانومتر متشکل از یک لوله U صورت میباشد که دربردارنده یک مایع هنگفت میباشد. دو پایان به دو نقطه متبوع در لوله متصل میگردند که اختلاف فشار لازم میباشد. بگذارید فشار در نقطه A بیشتر از نقطه B باشد. آن‌گاه فشار بیشتر در A منجر می‌شود که مایع هنگفت در لوله U به سمت تحت جنبش نماید. این جنبش مایع هنگفت در اندام چپ به سمت تحت منجر ارتقاء مایع هنگفت در اندام راست گردد.

پرشین ابزار دقیق

مانومتر دیفرانسیل معکوس:  درین نوع مانومتر ، لوله U معکوس میباشد و دربردارنده یک مایع مدل میباشد. دو انتهای لوله به نقاطی متصل می گردند که اختلاف فشار آن ها بایستی اندازه گیری گردد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:39

مارک دارای اعتبار مانومتر
مانومتر از طیف وسیعی از برند ها و امان کنندگان پیشرو در دسترس میباشد ، آزادی متعددی را برای تعیین مدلی متناسب با نیازهای شما آماده می نماید. برخی از برند های مهم در ذیل نام برده میباشد:

Wika-dwyer- rs pro-druck

مانومتر را مقایسه نمائید
در غایت ، شایسته ترین مانومتر تا حد متعددی به کاربرد متبوع و هرگونه نیاز خاص وظیفه بستگی داراست. مدام پیشنهاد می شود پیش از تصمیم گیری در زمینه ی مانومتر ، تفحص جامعی اجرا دهید ، چون اعتقادوباور از مطلوب بودن سازگار با شغلی که اعمال می‌دهد بسیار اصلی میباشد.

برای مقایسه فشار سنج ها تحت عنوان یک قاعده کلی ، مانومتر های لوله ای u ارزان خیس و غامض خیس می باشند ، اگرچه از توجه کمتری نسبت به بقیه گونه های جایگزین نیز بهره مند می باشند. مقایسه مانومترهای دیجیتال و آنالوگ خواهید فهمید که سبک های دیجیتال برای اندازه گیری اختلافات کوچکتر عالی می باشند چون ابزارهای آنالوگ زیر تأثیر زاویه مشاهده کرد قرار میگیرند. مانومترهای آنالوگ برای نوسان سیگنال های سریع خوب می باشند .

پرشین ابزار دقیق

مانومتر چه چیزی را اندازه گیری می نماید؟
یک مانومتر اختلاف فشار را یا این که دربین یک روند و یک فشار مرجع اثبات (فشار حیران یا این که فشار مطلق) یا این که دربین دو پورت (مانومتر دیفرانسیل) اندازه گیری می نماید.

از مانومتر چطور استعمال کنیم؟
از‌آنجا که گونه های متفاوت مانومتر در دسترس میباشد ، توصیه میشود برای انتخاب راهبرد ها به دفترچه راهنمای مانومتر خویش رجوع‌کنید.

مزایا و معایب مانومتر
مزایا

مانومترهای دیجیتال بسیار ظریف و ظریف و همینطور به راحتی قابل حمل می‌باشند.

معایب

تمامی مانومترها برای استعمال با هر محیطی مطلوب نیستند. برای خودداری از جراحت احتمالی یا این که تلاوت اشتباه ، می بایست پیش از استعمال مطمئن گردید که اطراف شما با مانومتر سازگار باشد. خلال این ، ارتقاء فشار زیاد قادر است به دیافراگم های داخلی جراحت برساند.

مانومتر چقدر ظریف میباشد؟
مانومترهای دیجیتال نسبت به ورژن های آنالوگ دقیقتر می باشند ، البته مدام پیشنهاد میشود که دستور کار های خالق را برای صدق یک ابزار خاص رسیدگی نمایید

چه‌طور مانومترها  فشار را اندازه گیری می نمایند؟
بسته به نوع خاص مانومتر ، روشهای مختلفی وجود دارااست. در مانومترهای دیجیتال معمولاً از سرگردان فشار بر روی دیافراگم به کار گیری میگردد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:38


مانومترهای لوله U از قسمتهای نسبتاً مقداری تشکیل‌شده و معمولاً یکی ارزان ترین اشکال مانومتر می‌باشند ، البته کسب و کار دراین باره این میباشد که اعتنا می‌تواند ضعیف باشد. در فیض ، نباید از مانومتر لوله ای u برای اندازه گیری اختلاف فشار به خصوص نادر بهره برد و به مکان آن بایستی از مانومتر جایگزین به کار گرفت. عاقبت ، هنگام شغل با مانومتر های u-tube برای اعتقادوباور از صدق حداکثر قرائت ، زاویه روئت کرد کلیدی میباشد.

مانومتر شیب دار
از مانومترهای شیب دار معمولاً برای اندازه گیری مایعات و گازهایی که فشار آن‌ها بسیار نادر میباشد به کار گیری میگردد. پیاده سازی زاویه دار  مانومتر شیب دار ، این خصوصیت را به ویژه برای این نقش مطلوب می نماید و قابلیت و امکان اندازه گیری ظریف را آماده می نماید. با وجود این ، امروزه مانومترهای دیجیتال به جهت توجه بالا و سهولت به کارگیری اکثر زمان ها ترجیح داده میگردند.

مانومتر  دیجیتال

مانومتردیجیتال تا حد متعددی به یک قاعده تبدیل گردیده اند و فعلا به وسیله متخصصان برای کاربردهای متفاوت اندازه گیری به صورت عظیم ای آیتم به کارگیری قرار میگیرند. برخلاف مانومترهای آنالوگ ، سبک های دیجیتالی دربردارنده مبدل فشار می‌باشند که زیر فشار گمراه می‌شوند. آن‌گاه دستگاه انحراف را به مقدار پارامتر الکتریکی قابل تشخیص و کالیبره به واحد سنجش فشار تبدیل می نماید و به این ترتیب اندازه گیری را اعمال می‌دهد.

از مانومترهای دیجیتال ظریف و آسوده برای تلاوت می قدرت برای یکسری سیال بهره برد و همینطور می اقتدار برای یقین از مرتبه اعتنا بالاتری کالیبره کرد. مانومتر دیجیتال مطلق دارنده یک پورت اتصال واحد می باشند – قرائت سرگردان نسبت به فشار اتمسفر و تلاوت مطلق نسبت به عدم وجود میباشد. همینطور قابل ذکر میباشد که برخی از سبک ها قابلیت و امکان برقراری رابطه دربین مانومتر و رایانه را مهیا می نمایند تا بارگیری سریع و راحت اندازه گیری ها و ضبط های ذخیره گردیده یا این که زنده ذخیره گردد.

 

مانومتر دیجیتال به دلایلی  سودمند میباشد ، به عنوان مثال:

قابل حمل بودن
سهل برای تلاوت و استعمال
از اتکا به مایعات مانومتری دوری کنید
جايگاه بالایی از توجه

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 95 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:38

اعتنا تحت خیس نسبت به دیجیتال

سنگینی

اصطحلاک قطعات مکانیکی

فساد زیاد

فشارسنج عقربه ای در کدام صنعت های کاربرد دارااست؟
با دقت به اینکه در بخش اعظمی از صنعت های استحضار از فشار بر سیالات از مسائل اصلی و حیاتی به شمار میرود استعمال از مانومتر در بخش اعظمی از قسمت های صنعت از واجبات به شمار میرود که در تحت ما بخشی از این مشاغل و صنعت های را که به کارگیری از فشار سنج در آن‌ها اشاعه داراست را لیست کردیم :

هیدرولیک و پنوماتیک

پزشکی

پمپ و کمپرسور

تبرید

آب و فاضلاب

مانیتورینگ غربال

توزیع گاز

تهویه مطبوع

انتخاب نشتی

صنعت های خود کار

تولید

معدن

سوله صفحه پرشین ابزار دقیق

صنعت کشاورزی

صنعت های دریایی

حمل و نقل

پردازش شیمیایی

صنعت آفشور و آنشور

پمپ و کمپرسور

امکانات برش

امکانات پوسته گیری

آزمایش امکانات

ساخت‌و‌ساز برق و انرژی

امکانات هوا و دور و بر

تست رجوع و برگشت جریان

مبدل های حرارتی

اندازه گیری جریان (Flow)

اندازه گیری سطح

سیستم های همگن ساز

سیستم های پاستوریزاسیون

پالایشگاه

صنعت های پتروشیمی و شیمیایی

خوراک و آب میوه

دارویی


می‌توانید برای تفحص جامع تر و با جزییات بیشتر در مورد فشار وارد کاغذ ابزار های اندازه گیری فشار گردید و یا این که برای داده ها تخصصی خیس از رویکرد های ارتباطی با ما راجع به باشید و از مشورت کردن بدون‌پول ما به کارگیری فرمایید

مانومترهای دیجیتال
با گسترش تکنولوژی مانومترها و اشکال آنان نیز دستخوش تغییراتی گردیده‌اند و مانومترهای دیجیتال به مکان مانومترهای سنتی به بازار صنعت های رویه پیدا کرده‌اند که فشار سنج های دیجیتال به مانومترهای الکترونیکی نیز آوازه دارا‌هستند.

امروزه در صنعت های برای انتخاب ظریف فشار به تعادل مایعات پشت گرمی نمی کنند و بجای آنها به فشار سنج‌های الکترونیکی با تمرکز بالا روی آورده‌اند ، درین نوع مانومترها از مبدل فشار به کار گیری می شود، مبدل فشار ابزاری میباشد که قادر است سطح فشار را اندازه گیری نماید و آن را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل نماید ، نصیب الاستیک (بخشی که با فشار تغییر و تحول می‌نماید و دو باره به موقعیت نخستین خویش گشوده میشود) این مانومترها بر تاثیر فشار تحریک میشود و تغییر تحول می‌نماید ، این تغییر‌و تحول به پارامترهای الکتریکی تبدیل می گردد و بوسیله آن می‌اقتدار فشار را اندازه گیری کرد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 94 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:38

این سنسور تفاضل فی مابین فشار ۲ یا این که تعدادی نقطه را که تحت عنوان ورودی معرفی میگردند اندازه میگیرد. مثلا اندازه گیری افت فشار در غربال روغن. فشار تفاضلی هم اینگونه برای اندازه گیری دبی یا این که سطح در مخازن به فعالیت می رود.

سنسور فشار مهرشده ( sealed )

این سنسور همچون سنسور سرگردان فشار میباشد با این تفاوت که از گذشته به وسیله تولیدکننده برای اندازه گیری فشار نسبت به فشار سطح دریا کالیبره گردیده‌است.

کاربرد مانومتر

اندازه‌گیری فشار

این کاربرد، کاربرد مهم سنسورهای فشار میباشد که در مواقعی مثلا امکانات هواشناسی، هواپیما، اتومبیل و بقیه وسایلی که در آن ها فشار همت داراست به شغل می‌رود.

پرشین ابزار دقیق

اندازه‌گیری طول از سطح دریا

کاربرد آن در هواپیما، موشک، ماهواره، بالن‌های هواشناسی و غیره می باشد. در همگی این کاربردها از ارتباط در بین تغییرات فشار با طول نسبت به سطح دریا به کار گیری میگردد.

اندازه‌گیری جریان

می‌اقتدار با یاری تاثیر ونتوری و ارتباط اش با فشار، جریان را اندازه گرفت. اختلاف فشار دربین دو نصیب یک تیوب نتوری (با قطرهای دهانه متفاوت) اندازه‌گیری میگردد. این اختلاف فشار، با سرعت جریان گذرنده از تیوب ارتباط بدون واسطه داراست. ازآنجاکه این اختلاف فشار نسبتاً خرد میباشد از سنسور فشار با زمان معدود به کارگیری میگردد.

اندازه‌گیری طول / عمق

می‌اقتدار از سنسور فشار برای اندازه گیری طول سطح مایع بهره برد. معمولاً از این تکنیک برای اندازه‌گیری جای جسم غوطه ور در آب (مانند غواص‌ها، تحت دریایی‌ها) و یا این که طول سطح مایع باطن یک مخزن (مانند مایع باطن ساختمان بلند آب) به کار گیری می‌گردد.

تست نشتی

می‌اقتدار با اندازه‌گیری افت فشار، نشتی سیستم را به دست آورد. شیوه‌های متداول برای این خواسته، دو شیوه میباشند:

1) مقایسه فشار سیستم با فشار سیستمی با نشتی مشخص و به کارگیری از این اختلاف فشار.

2) اندازه‌گیری فشار و نظارت تغییرات آن در زمان یک مدت فرصت.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:37

یک کدام از دستگاههایی که جهت اندازه گیری فشار بکار می رود، مانومتر میباشد، در واقع مانومتر فشار سنجی میباشد که با آن فشار گاز محبوس در یک کاسه را اندازه گیری می نمایند. مهم ترین ادله اندازه گیری فشار لوله بروردون است، لوله برودون یکی‌از بخش های اساسی مانومتر میباشد که با بازه نسبتاً بیضی به صورت C تشکیل شده که یک طرف آن مسدود و کاسه دیگر آن به نقطه فشار وصل میشود. فشار سنجهای نوع بوردون قادرند از 30 تا 50000 پوند بر اینچ مربع را اندازه بگیرد. فشار وارده سبب میشود نوک آزاد لوله بوردون تکان نماید و این جنبش به وسیله سیستم اهرم به چرخ دنده و عقربه منتقل میشود و عقربه روی شیت فشار را نماد می‌دهد.
از اشکال دیگر مانومتر ها می شود به مانومتر U صورت اشاره نمود که یک لوله U صورت میباشد که یک راز آن گشوده میباشد و راز دیگر آن به پیاله دارنده گاز متصل میباشد. در‌این لوله جیوه یا این که مایع های دیگر را می اقتدار سرازیر شد. طول جیوه در دو شاخه لوله موازی میباشد اما با گشوده شدن شیر پیاله و ورود گاز به داخل آن، طول جیوه در لوله تغییر میکند و با رعایت آن فشار گاز اندازه گیری میگردد.
    مانومتر ها  میتوانند به صورت غیر بی واسطه برای اندازه گیری بقیه متغیرها نظیر دبی سیال/ گاز، سرعت، سطح مایع و طول بکار پروسه.

پرشین ابزار دقیق
    واحد استاندارد فشار در دستگاه SI پاسکال است که موازی 1Pa=1N/m2 میباشد یک پاسکال موازی مقدار یک نیوتن نیروست که بر یک متر مربع سطح جسمی وارد میشود.
مانومترهای  لوله بوردون (Bourdon-manometer) برای اندازه گیری طیف وسیعی از اختلاف فشارها به عمل می رود (حدود 700 مگا پاسکال). به جهت بلند بودن ارتفاع لوله مانومتر و بقیه ملاحظات عملی، برای اندازه گیری فشار های زیاد در تبرید به عمل برده میشوند.سازوکار این فشار سنج را در صورت ذیل مراعات می‌کنید.

لوله بوردون از یک لوله فلزی خمیده بیضوی درست شده میباشد که با ارتقا فشار سیال قصد به گشوده شدن داشته و با کاهش فشار انحنای بیشتری مییابد. تغییرات انحنا از روش یک سیستم چرخ دنده ای به عقربه منتقل میشود. جهت و مقدار تکان عقربه به دلیل و مقدار تغییر و تحول انحنای لوله بستگی دارااست. فشار سنج های بوردون برای اندازه گیری فشارهای بیشتر و کمتر از اتمسفر به عمل میروند.

از مانومتر U صورت می قدرت برای اندازه گیری فشار، خلاء یا این که اختلاف فشار دربین دو نقطه بهره برد. این شیوه برای مثال معمولی‌ترین و در عین حالا ظریف ترین طرز های اندازه‌گیری فشار میباشد. معمولا از این شیوه در مواقعی که نیاز به مشاهده فشار به وسیله اپراتور به طور محلی باشد به کار گیری می گردد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:37

گیج فشار دﯾﺎﻓﺮاﮔﻢ، ﯾﮏ ﻣﺒﺪل ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﻓﺸﺎر ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاي آﺷﮑﺎرﺳﺎزي ﺗﻐﯿﯿﺮات اﻧﺪك ﻓﺸﺎر، ﺑﮑﺎر ﻣﯽ رود. دﯾﺎﻓﺮاﮔﻢ از ﯾﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﺗﺨﺖ ﯾﺎ داراي اﻧﺤﻨﺎ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﯾﮏ اﻫﺮم ﺑﻪ ﯾﮏ ﻋﻘﺮﺑﻪ ﻣﺘﺼﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺎ اﻋﻤﺎل ﻓﺸﺎر ﺑﻪ دﯾﺎﻓﺮاﮔﻢ و ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﮑﻞ آن، اﻫﺮم ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻓﺸﺎر اﻋﻤﺎﻟﯽ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺑﺪﯾﻦ وﺳﯿﻠﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻓﺸﺎر اﻋﻤﺎل ﺷﺪه را اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﮐﺮد. ﻓﻠﺰ ﺑﮑﺎر رﻓﺘﻪ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ از ﻧﻮع اﻻﺳﺘﯿﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﭼﻮن ﻓﺸﺎر ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ وﺳﯿﻌﯽ وارد ﻣﯽ ﮔﺮدد از اﯾﻦ رو دﺳﺘﮕﺎه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮات اﻧﺪك ﻓﺸﺎر، داراي ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

مانومتر ﮐﭙﺴﻮﻟﯽ (Capsule) 
ﯾﮏ ﮐﭙﺴﻮل از دو دﯾﺎﻓﺮاﮔﻢ ﻓﻠﺰي ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه ﮐﻪ در ﻣﺤﯿﻂ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺟﻮش ﺷﺪه اﻧﺪ. ﻓﻀﺎي ﺑﯿﻦ دو دﯾﺎﻓﺮاﮔﻢ ﺑﺎ ﺳﯿﺎل ﺗﺮاﮐﻢ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮي ﺑﺎ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎي ﻣﺨﺼﻮص ﭘﺮ ﺷﺪه اﺳﺖ.
​​در ﺑﻌﻀﯽ ﻃﺮح ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮان ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﭙﺴﻮل را ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺳﺮي ﻧﻤﻮد. در اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﻧﺎﺷﯽ از ﻓﺸﺎر، ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﺠﻤﻮع ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﻫﺎي ﮐﭙﺴﻮل ﻫﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ وﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺷﯿﺐ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ.
 
گیج فشار دﻣﻨﺪه Bellows
 از ﯾﮏ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ آﮐﺎردﺋﻮن ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺎﺻﯿﺖ اﻻﺳﺘﯿﮑﯽ داﺷﺘﻪ و در ﺑﺮاﺑﺮ ﺧﻮردﮔﯽ ﻣﻘﺎوم اﺳﺖ.ﯾﮏ ﺳﺮ اﯾﻦ دﻣﻨﺪه ﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ اﻋﻤﺎل ﻓﺸﺎر ﺑﺮ آن، ﻃﻮﻟﺶ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﺮده و ﺑﺎ ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﻋﻘﺮﺑﻪ ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ آن ﻣﯿﺰان ﻓﺸﺎر ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﺷﻮد.از دﻣﻨﺪه ﻫﺎ ﺑﺮاي اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻓﺸﺎرﻫﺎي ﭘﺎﯾﯿﻦ ﯾﺎ ﻓﺸﺎر ﻫﺎي ﺧﻼً اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد.
پرشین ابزار دقیق 
​​​​​​​ﺗﺮاﻧﺴﻤﯿﺘﺮ ﻓﺸﺎر Pressure Transmitter 
ﯾﮑﯽ از ﭘﺮ ﻣﺼﺮﻓﺘﺮﯾﻦ وﺳﺎﯾﻞ اﺑﺰار دﻗﯿﻖ در واﺣﺪﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﺗﺮاﻧﺴﻤﯿﺘﺮﻫﺎي ﻓﺸﺎر ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاي اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻓﺸﺎر، اﺧﺘﻼف ﻓﺸﺎر، ﺟﺮﯾﺎن ﺳﯿﺎﻻت و ارﺗﻔﺎع ﻣﺎﯾﻌﺎت ﺑﻪ ﮐﺎر ﻣﯽ رود.

​​​​​​​ اﯾﻦ ﻧﻮع ﺗﺮاﻧﺴﻤﯿﺘﺮ در دو ﻧﻮع اﻧﺪازه ﮔﯿﺮ اﺧﺘﻼف ﻓﺸﺎر و ﻓﺸﺎر وﺟﻮد دارااست ﮐﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﮐﺎرﺑﺮد و ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﺮوﺳﺲ ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ:
 
ﺗﺮاﻧﺴﻤﯿﺘﺮ اﺧﺘﻼف ﻓﺸﺎر DPT
 اﯾﻦ ﻧﻮع ﺗﺮاﻧﺴﻤﯿﺘﺮﻫﺎ اﺧﺘﻼف دو ﻓﺸﺎر را اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻟﺬا ﺑﺮاي ﺗﺴﺖ و ﮐﺎﻟﯿﺒﺮاﺳﯿﻮن آﻧﻬﺎ ورودي ﻗﺴﻤﺖ ﻓﺸﺎر ﭘﺎﯾﯿﻦ (Low Pressure) آﻧﺮا در ﻓﺸﺎر اﺗﻤﺴﻔﺮ آزاد ﮔﺬاﺷﺘﻪ و ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﻓﺸﺎر ﺑﺎﻻ (High Pressure) ﻣﻘﺪار ﻣﻌﯿﻨﯽ از ﻓﺸﺎر اﻋﻤﺎل ﮐﺮده آﻧﮕﺎه ﺗﺮاﻧﺴﻤﯿﺘﺮ را در ﻓﺸﺎرﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺴﺖ ﯾﺎ ﮐﺎﻟﯿﺒﺮاﺳﯿﻮن ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.
ﺟﻬﺖ ﺗﺴﺖ و ﮐﺎﻟﯿﺒﺮاﺳﯿﻮن اﯾﻦ ﻧﻮع دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎ در واﺣﺪ، از اﻧﻮاع ﭘﻤﭗ دﺳﺘﯽ (Hand Pump) ﺑﺎ دﻗﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ و در ﮐﺎرﮔﺎه از ﮐﺎﻟﯿﺒﺮاﺗﻮر اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺑﺮاي ﺗﺎﻣﯿﻦ وﻟﺘﺎژ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ، ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ وﻟﺘﺎژ 24 وﻟﺖ ﺟﺮﯾﺎن ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ اﻋﻤﺎل ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:37

اشکال فشار
در سنسورهای فشار، اندازه گیری فشار همواره مبتنی بر یک فشار مرجع جاری ساختن میگردد.

بر این محور سنسورهای فشار بر سه مجموعه  فشار مطلق ، فشار نسبی و فشار تفاضلی تقسیم بندی می گردد.

فشار نسبی (gauge pressure) :
هرگاه فشار (جو) اتمسفر را مرجع برای اندازه گیری فشار سیستم در حیث بگیریم، فشار به دست آمده را فشار نسبی میگویند.

فشار سنج، فشار نسبت به فشار اتمسفر میباشد و آنچه که اندازه می‌گیرد در واقع به عبارتی فشار نسبی میباشد.

فشار مطلق (absolute pressure) :
در سنسورهای فشار مطلق، نبود تحت عنوان مرجع اندازه گیری در لحاظ گرفته میگردد.

به این ترتیب این تیم از سنسورها مدام اختلاف فشار در میان روند و عدم وجود را اندازه گیری می نمایند.

مانومتر های فشار بر پایه ی نوع کاغذ اکران به دو تیم ذیل تقسیم می‌شوند:

مانومتر فشار عقربه ای یا این که آنالوگ :

در‌این نوع مانومتر ها ، تغییرات فشار به وسیله یک عقربه که بر روی یک برگه مدرج گردیده جای دارد نمایش داده میشود.

مانومتر فشار عقربه ای در اکثری از صنعت های برای مثال صنعت های پتروشیمی و شیمیایی و صنعت های دیگر به کارگیری می گردد و هم اکنون به حیث محبوبیت و ارزش قابل قبولی که دارااست از پرمصرف‌ترین امکانات جهت اکران فشار میباشد.

مانومتر فشار آنالوگ نیز به دو صورت کم آب و روغنی عرضه می‌شود :

مانومتر فشار کم آب :

مانومتر فشار کم آب از متداول ترین نوع فشار سنج های به فعالیت رفته در صنعت میباشند که داخل این فشار سنج ها خالی بوده و هیچ مایعی در آن‌ها نیست.

این نوع فشار سنج ها به جهت لرزش دستگاه ها و لوله هایی که به آنان اتصال دارا هستند همواره در درحال حاضر لرزش میباشند و لذا نمی توانند مقدار ظریف فشار را آرم بدهند.

از اشتباهات دیگر مانومتر فشار کم آب ، رطوبتی میباشد که در محوطه ی نمایشگر آن ها به وجود می‌آید و این رطوبت بازدارنده از چشم شدن اعداد باطن فشار سنج میشود.

در فصل سوزوسرما نیز به جهت تبدیل رطوبت به یخ زدگی ، فشار سنج قابل به کارگیری نخواهد بود.

پرشین ابزار دقیق

مانومتر فشار روغنی :
در مانومتر فشار روغنی محیط ی کاغذ نمایشگر با مایعی مثل گلیسیرین یا این که سیلیکون پرشده میباشد. در این‌حالت به جهت ویسکوزیته ی بالای مایعِ پرکننده محیط ، لرزش عقربه مانومتر گرفته می‌گردد و فشار سنج عدد ظریف تری را به ما علامت می‌دهد.

همینطور این مایع ، باعث کاهش اصطکاک عرقبه های فشار سنج می‌گردد و از این رو سبب ساز ارتقاء ارتفاع قدمت مانومتر میگردد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 98 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:36

شاید الان به‌این تامل افتاده باشید که چطور اپراتورها و تکنسین‌ها مجال کافی برای تحقیق بر این خیل عظیم امکانات را دارا هستند. جواب بی آلایش میباشد: از خروجی‌ها استعمال فرمایید و امور رو خود کار‌سازی نمائید. بعضا از مانومتر‌های فشار دیجیتال، خروجی ندارند (همانند ۴-۲۰mA و RS-485 و غیره). پس در طول خرید، قطعا این گزینه را پژوهش فرمائید.

  مزیت مانومتر های فشار دیافراگمی (پشتیبانی بالا در قبال فشار اضافی)
از طرفی، در صورتی مانومتر‌هایی داشته باشید که خروجی دارا هستند، میتوانید هشدارها، ولوها، درایوها و سوییچ‌ها را خودکارسازی نمایید تا در اختیار گرفتن فرمائید که امکانات مدیر سیالات شما چه گونه به یک نقص‌ عکس العمل نماد دهند.

به صورت نمونه، ممکن میباشد پمپی نصب نمایید که دبی ساخت‌و‌ساز گردیده بوسیله آن، پاره ای بیشتراز حد باشد. میتوانید یک شیر در دست گرفتن در قسمت تخلیه نصب فرمایید. در وضعیت نرمال عملیاتی، شیر در دست گرفتن حدود ۴۰ درصد بسته میماند تا دبی را کم کند و فشار تفاضلی مطلوب و درست را باطن پمپ محافظت نماید. در‌این‌حالت‌ کوشش پمپ شما ایده‌آل خواهد بود و با حداکثر فایده‌وری عمل می‌نماید و اجزای آن مبتلا فساد نمیشوند. پرشین ابزار دقیق
بعد از آن با تغییر‌و تحول کردن موقعیت، این شیر در اختیار گرفتن میتواند بسته‌خیس یا این که بازتر گردد و از فشار تفاضلی خوانده گردیده تحت عنوان راهنمای خویش به کار گیری می‌نماید. درصورتی که فشار تفاضلی پمپ را صحیح مدیر نمائید، پمپ می تواند تا بیش تر از ۱۰ سال سوای نیاز به بده بستان یک یاتاقان یا این که سیلد (آب‌حایل)، به همت خویش به صورت درست ادامه دهد.

 

در‌صورتی‌که مانومترهای شما خروجی‌های مطلوب را داشته باشند و شیر در اختیار گرفتن، توانگری این فعالیت را داشته باشند، میتوانید آحاد این عملیات نظارتی را خودکارسازی و اتومات فرمایید.

زمانی که سوای نیاز به مداخله‌ی نیروی انسانی، این امور را عملی نمائید، مجال گران بها تکنسین‌ها و اپراتورهای شما آزاد شود و میتوانند مفاد غیرمنتظره را شناسایی کرده و به شکلی منتقدانه به سیستم پندار نمایند و نتیجه ها را بهبود بخشند. ایمنی اشخاص شما ارتقا پیدا خواهد کرد و ساخت فراتر می‌رود. با اینکه همچنان بایستی نظارتی کلی بر مانومتر ها اجرا بدهند، ولی بیشتر فعالیت نظارتی به وسیله همین خروجی‌ها به صورت اتوماتیک ایفا گردد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:36

هنگام بکارگیری مانومترفشار برای کاربردهای دمای بالا ، اساسی میباشد که تنظیمات‌های سفارش‌گردیده را برای دوری از فساد مانومتر، جانبداری از تجهیز و حداکثر ساختن کارایی، اعتنا و صحت بدانید.

۱۴۰ سکو فارنهایت (۶۰ مرتبه سلسیوس)، حداکثر دمای پیشنهاد گردیده سیال محیطی برای گیچ‌های فشار با قطعات تر‌شونده‌ی برنجی میباشد و ۲۱۲ رتبه فارنهایت (۱۰۰ جايگاه سلسیوس) برای سرگردان‌هایی با قسمت‌های تر‌شونده فولاد ضدزنگ میباشد.

برای کاربردهایی که در آنان سیال به دمای بالای ۲۱۲ جايگاه فارنهایت (۱۰۰ رتبه سلسیوس) می رسد، اسباب و اثاث جانبی خاصی وجود دارااست که با این مقصود پیاده سازی گردیده‌اند که از جراحت وصال به مانومتردوری کرده و حداکثر تلاش و صحت را نگهداری نمایند.

برای خرید مانومتر فشار در برندها و گونه های متفاوت کلیک فرمائید

اصولی که پیرو نام برده میباشد، یک گروه پیشنهاد کلی میباشد. وضعیت اکثری شاید روی ترازو کاهش دما تاثیرگذار باشد؛ مثلا دمای محیطی، نوع سیال و تنظیمات مراحل.

تا سقف ۱۴۰ جايگاه فارنهایت: اکثریت سرگردان‌های فشار درین برهه زمانی، کارایی پیک (نقط ی اوج) را آماده می‌نمایند.

تا سقف ۲۱۲ رتبه فارنهایت: به یک مانومتربا قسمت‌های تر‌شونده فولاد ضدزنگ مایحتاج میباشد. از مانومتر‌هایی با قسمت‌های تر‌شونده برنجی استعمال نکنید.

تا سقف ۲۸۷ رتبه فارنهایت: بایستی از اثاثیه جانبی برای نگهداری تلاش درست و صحیح مانومترمصرف شود.

پرشین ابزار دقیق

از میان این مفاد میتوانید تعیین نمائید:

سیفون بخار pigtail در مانومتر فشار برای کاربردهای دمای بالا
برای به کار گیری با گیجی با قسمت‌های تر‌شونده از محصول فولاد ضد زنگ. می بایست در کاربردهای بخار و سیستم‌هایی از آن استعمال شود که دارنده بخار بیشتراز حد گرم میباشد. این pigtail مانند بافری برای تجهیز کار می‌نماید تا اثر ها مخرب بخار با دمای بالا به آن وارد نشود، و این شغل را با محافظت کردن سیال سیستم در یک سیم‌پیچ برای آماده آوردن یک «تله بخار» برای سیال ایفا می دهد تا به میعان و دور از هم کردن حرارت سبب گردد. دما را تا ۷۵° F/ft کاهش میدهد.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر , پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:35


الزامات بخشنامه ۲۰۱۴/۶۸/EU و استاندارد اروپایی EN 837-1 راجع به ایمنی گیج های فشار بوردون تیوبی در مقابل فشار اضافی گوناگون میباشد. EN 837-1 الزاماتی را برای صحت نشانگر و مقاومت (آب بندی) پیرو فشار بیش تر از حد معلوم می نماید.
به صورت خاص، ملزومات مرتبط با آزمایش آب بندی و عدم نشتی، با فشار بیشتراز ۲٫۵ موازی محدوده اندازه گیری در ۲۴ ساعت، مشقت بار خیس و به صورت قابل توجهی فراتر از امتحان فشار (۳) مطابق با بخشنامه ۲۰۱۴/۶۸/EU اتحادیه اروپا میباشد. این بخشنامه تنها مرتبط با آزمایش فشار تا ۱٫۴۳ موازی حداکثر فشار مجاز هست.
همانطور که در جدول پایین مشاهده میشود، تجهیزاتی که بر پایه ی با استاندارد EN 837-1 پیاده سازی گردیده اند به صورت اتوماتیک لازمات مرتبط با تست فشار (۳) بر پایه ی با بخشنامه ۲۰۱۴/۶۸/EU را برآورده می نمایند البته برعکس آن دارای اعتبار وجود ندارد.

علایم و اختصارات مرتبط با جدول:

PFSV = Full scale value
فشار در انتهای محدوده اندازه گیری.
PS = Maximum permissible pressure
این آیتم توسط ایجاد کرد کنندگان حیران فشار معلوم می گردد (بالاترین فشاری که سرگردان فشار به منظور آن پیاده سازی گردیده است).
برای مانومتر فشار non-full-scale loadable موازی است با PS = 0.75 * PFSV در غیر این شکل PS = PFSV.
(a): متعلق به محدوده اندازه گیری.
(b): تغییرات مرتبط با کلاس صحت بعداز یک چرخه (ذیل توشه مازاد) اندازه گیری میگردد (اما در این جا توضیح داده نشده میباشد). خصوصیات مرتبط با تغییرات مجاز کلاس صدق پس از توشه مازاد (بدون چرخه آزمایش توشه) جان دار وجود ندارد. مقادیر جدول باید تحت عنوان بالاترین مقادیر چشم خواهد شد.
(c): برای سرگردان های فشار non-full-scale loadable، Overload بر پایه ی ذیل صدق می نماید:
Overload = 1.43 * PS = 1.43 * 0.75 * PFSV = 1.07 * PFSV.

پرشین ابزار دقیق
برای فهم و شعور خوب این مطالب نمونه های ذیل را با تمرکز رسیدگی کنید:
نمونه ۱) برای یک حیران فشار با محدوده ی اندازه گیری  ۰ … ۱۰ bar و عنصر حسگر از فرآورده مس داریم:
از آن جایی که‌این حیران فشار از نوع non-full-scale loadable می‌باشد، بایستی ملزومات پایین را برآورده سازد:

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, پرشین ابزار دقیق, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:48

ASME آرم تجاری تصویب گردیده انجمن مهندسین مکانیک ایالات متحده میباشد. این کد یا این که استاندارد ذیل راه هایی پذیرش گردیده که مبنی بر با معیارهای استاندارد ملی ایالات متحده میباشد. مشاغل و نهاد های نظارتی در سراسر دنیا، به آرم گواهینامه ASME پشت گرمی دارا‌هستند. داشتن گواهینامه ASME پر‌نور ترین روش برای بیان کردن به مشتریان، زنجیره جانبداری، صنعت و سازمانهای نظارتی میباشد، که کمپانی شما به ایمنی و چگونگی همگانی وفادار میباشد. امروزه بیش تر از ۷۰۰۰ کمپانی در بیش تر از ۷۰ مرزو بوم، بوسیله ASME مدرک گردیده اند.
کمیته استاندارد ASME B40 متشکل از ی فشار، تولیدکنندگان و اعضای عشق مند به نمایندگی از ارگان های دولتی، آزمایشگاه ها و بقیه سازمان های ارائه دهنده استاندارد میباشد. تمامی قبول دارا هستند که استانداردهای ملی مانند این استاندارد خیر صرفا برای ارائه ی روش ی تلاش و راهبرد های پیکره بندی جنس به شغل میروند، بلکه برای دور اندیشی و به روزرسانی خصوصیات دهنده و استفاده کننده درخصوص علم ایجاد، کاربرد و به کار گیری از مانومتر های فشار نیز آیتم استعمال قرار میگیرند.
در واقع این استانداردها وسیله ای میباشند که کمیته تحت عنوان یک ارگان قادر است علم و تجارب ی ترکیبی خویش در ارتباط با به کارگیری ی درست و ایمن از مانومتر های فشار را به یوزرها منتقل نماید. همینطور این استاندارد تنها مشورت ای میباشد، یعنی به کارگیری مانومتر از آن به طور کامل داوطلبانه میباشد و اصلا بازدارنده ساخت و ساز یا این که بازدارنده به کار گیری از محصولاتی نمی‌شود که با آن هم خوانی ندارند. خیر ASME و خیر کمیته B40 مسئولیت پیامدها رعایت و یا این که عدم رعایت سفارش های ارائه گردیده در این مورد را بر عهده نمی گیرند.
در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۱ یک ضمیمه صادر شد که ضمیمه C غیر اجباری را به B40.1 ،B40.2 ،B40.5 و B40.6 اضافه کرد. این استاندارد بوسیله کمیته استاندارد B40 پذیرش و تحت عنوان یک استاندارد ملی ایالات متحده به وسیله موسسه ملی استاندارد ایالات متحده در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۵ پذیرش شد.
در جدول ذیل به معرفی اجمالی قسمت هایی از استاندارد ASME B40 می‌پردازیم.
مانومتر فشار آنالوگ Gauges: Pressure Indicating Dial Type – Elastic Element ASME B40.1
دیافراگم سیل Diaphragm Seals ASME B40.2
اسنابر Snubbers ASME B40.5
شیر فشارشکن Pressure Limiter Valves ASME B40.6
مانومتر فشار دیجیتال Gauges: Pressure Digital Indicating ASME B40.7
براین اساس استاندارد ASME B40.1 بر روی همه ی مانومتر های فشار آنالوگ یا این که Dial و استاندارد ASME B40.7 بر روی مانومتر های فشار دیجیتال تمرکز دارااست.پرشین ابزار دقیق

 

 

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:47

 فشار مطلق: DIN 16002
پر کردن استانداردسازی برای ابزار اندازه‌گیری:
برای گیج‌های فشار مطلق، استاندارد DIN 16002 در میانه‌ی سال ۲۰۱۷ منتشر شد. گیج فشار سری مدل ۵۳۲٫۵۲ از ویکا مطابق با این استاندارد است. تمام نسخه‌ها از آن به بعد، دارای علامت DIN 16002 هستند.

قبل از این، برای تجهیزات اندازه‌گیری فشار مکانیکی، استاندارد یکپارچه‌ای تنها برای گیج‌های فشار وجود داشت (EN 837). ویکا در نتیجه پیش‌قدم شد. برای معرفی چنین دستورالعملی برای گیج‌های فشار مطلق نیز، ویکا به عنوان عضوی از کمیته DIN در ایجاد و توسعه آن مشارکت کرد.

DIN 16002 ابعاد، نیازمندی‌ها و آزمون تجهیزات را توصیف می‌کند.

یک مانومتر مطلق دارای یک سلول اندازه‌گیری است. این سلول عموماً با یک المان دیافراگم جدا شده است.

بخش بالایی – محفظه مرجع – تخلیه شده است. اندازه‌گیری در برابر فشار مرجع صفر (خلاء) عموما در بازه mbar انجام می‌شود.

تقاضا برای کیفیت در گیج‌های فشار مطلق بسیار بالاست.

به خصوص پایداری درازمدت، عامل مهمی در این زمینه است.

در نتیجه، متریال‌های انتخاب شده برای محفظه مرجع و درز جوشکاری نباید خلاء موجود داخل آن را به خطر اندازد.

در نتیجه ویکا در مدل ۵۳۲٫۵۲ از متریالی به شدت ضد نشت گاز استفاده می‌کند.

تقاضای بالا متناسب با وسعت آزمایش‌هایی است که این استاندارد برای تجهیزات اندازه‌گیری تعریف کرده است.

از یک سو، این در مورد مثلاً نرخ نشتی مرجع و محفظه‌های فشار سلول‌های اندازه‌گیری صدق می‌کند.

اما در طرف دیگر، همچنین شامل بار داینامیک هم می‌شود: گیج‌های فشار باید تا سقف ۱۰۰ هزار برابر چرخه‌های بار را تحمل کنند و تنها در این صورت سازگار با DIN 16002 هستند.

تخصصی ترین مرجع مانومتر...
ما را در سایت تخصصی ترین مرجع مانومتر دنبال می کنید

برچسب : مانومتر, نویسنده : حجت عسکری manometer بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 16:47